8 pomysłów na sprzedaż kubków z własnym nadrukiem
Są takie produkty, które niezależnie od czasów i preferencji kupujących, zawsze będą się sprzedawać. To przede wszystkim przedmioty codziennego użytku, a zatem należą do nich również kubki. Naczynia znajdują się w ofercie wielu firm – jak przebić się ze swoją ofertą? Niezbędne jest znalezienie swojej niszy i zaproponowanie klientom czegoś, czego nie dostaną u konkurencji. Liczy się wygoda picia, odpowiednie pojemność, ale także (a być może przede wszystkim) ciekawy design.
Kubki dla hobbystów – sprzedażowe evergreeny
Niemal każdy z nas ma jakieś hobby. Lubimy otaczać się przedmiotami związanymi z naszą pasją. To źródło niewyczerpanej inspiracji dla twórców kubków. Pole do manewru jest w zasadzie niewyczerpane – do oferty możesz wprowadzić kubki dla wędkarzy i działkowców, dla motomaniaków i kinomaniaków, dla wielbicieli kulinariów i górskich wędrówek – kliknij i sprawdź inspiracje na ciekawe nadruki oraz możliwości technologiczne.
Wąska specjalizacja, wysoki utarg
Dopiero zaczynasz swój biznes i nie dysponujesz dużym budżetem? Najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie może się okazać znalezienie konkretnej grupy docelowej. Zawęź swoją ofertę do kilku typów gadżetów w niewielu wersjach, trafiających do wąskiej grupy odbiorców, a następnie rozreklamuj się w mediach społecznościowych, używając konkretnych hashtagów i kryteriów doboru targetu. O wiele łatwiej trafisz do społeczności pasjonatów jako specjalista od dodatków dla kociarzy, dla muzyków czy dla mieszkańców określonego obszaru geograficznego.
Afirmacja, motywacja, mindfulness
Każdy przedsiębiorca wie, że na rynku warto śledzić trendy i co najmniej podążać za nimi, a najlepiej nawet je wyprzedzać. Aktualnie coraz większym powodzeniem cieszy się filozofia zwracająca uwagę na potrzeby jednostki i na rozwój osobisty. Kubki z hasłami motywacyjnymi, cytatami czy grafikami związanymi z mindfulness, hygge czy afirmacją życia – to kierunek, w którym zdecydowanie warto się rozwinąć, aby trafić w potrzeby konsumentów.
Eko-trendy na kubkach
Kolejnym popularnym trendem jest ekologia. Wynika to zarówno z mody, jak i z faktycznie rosnącej świadomości konsumentów, którzy chcą przyczynić się do dobrostanu planety. Swoją ofertę kubków możesz więc skonstruować w sposób maksymalnie „zielony” – np. z minimalistycznym nadrukiem, z instrukcją segregacji odpadów, albo z załączoną korkową podstawką.
Zabawa kształtem i kolorem
Czasami trzeba niewiele, aby zachęcić klientów do zakupu. Zamiast myśleć nad ciekawą grafiką, można zrezygnować z niej zupełnie i skoncentrować się na nietypowym kształcie czy oryginalnym kolorze. Kubek o kwadratowym boku, z efektem ombre, w neonowych kolorach, kontrastowy albo z efektem metalicznym czy lustrzanym – na pewno znajdą wielu amatorów, zwłaszcza wśród minimalistów, dla których hasła czy obrazki to już za dużo.
Kubki sezonowe – wstrzel się w sprzedażowy peak
Możesz również zmieniać swoją ofertę wraz z nadchodzeniem kolejnych kalendarzowych okazji. Na szczęście kalendarz obfituje w mniej i bardziej popularne święta – od Dnia Babci i Dziadka aż po Sylwestra, każdego roku znajdzie się kilkadziesiąt okazji. A dochodzą do tego jeszcze zdarzenia w życiu osobistym – zmiana pracy, narodziny dziecka, osiągnięcie pełnoletności. Każde z nich to okazja do podarowania ciekawego gadżetu w postaci kubka.
Bieżące tematy – liczy się szybkość
Jeśli masz możliwość szybkiego realizowania projektów, możesz także oprzeć produkcję o bardzo bieżące tematy. Tempo ma tutaj kluczowe znaczenie – jakiś mem zyskuje sławę dziś a za kilka tygodni nikt już o nim nie pamięta. Liczy się błyskawiczne wyczucie trendu i wykonanie partii kubków a następnie ich rozreklamowanie właśnie w momencie, gdy dane zjawisko osiąga apogeum popularności. To już wyższa poprzeczka marketingu i powinni zdecydować się na nią tylko osoby dobrze czujące rynek.
Kubek jako dodatek do stałej oferty
Kubki mogą stanowić nie tylko podstawę, ale i uzupełnienie oferty firmy. Wówczas wystarczy jeden czy dwa wzory bezpośrednio powiązane z główną działalnością – np. kubek do latte z logotypem kawiarni albo z cytatem literackim w przypadku księgarni.
Są wśród nas kompulsywni kolekcjonerzy kubków, pijący kawę codziennie z innego naczynia, a także wielbiciele tego jednego jedynego kubka, mytego i napełnianego wielokrotnie w ciągu dnia. Jedni i drudzy prędzej czy później, będą potrzebować nowego – bo stary zużyje się albo znudzi. Zadbaj o atrakcyjną ofertę, która skłoni do zakupu jednych i drugich. Kluczem do udanego biznesu jest pomysł oraz współpraca ze sprawdzonym dostawcą, który wykona zamówienie w najwyższej jakości i zawsze na czas.